torsdag 9. august 2018

Et par dager på Sørlandet


Med flere fridager igjen før jobb neste uke, ble det også denne sommeren noen dager på Sørlandet, på hytta.

Svært lite ble egentlig gjort, bortsett fra spise, lese og fiske. Noen store fiskefangster kan ikke skrytes av. Jeg ville ha makrell, men det ble det ikke. En lyr ble middag den ene dagen. Torsken på bildene her fikk svømme ut igjen.


Jeg fikk bl.a. 3 torsk som kunne blitt mat, men jeg har personlig fredet torsken der sør.


Det er tydelig at det har vært tørt på Sørlandet i sommer. Røsslyngen er helt vissen rundt hytta og i området, for ikke snakke om blåbærlyngen.


Med tørken som har vært i sommer skulle jeg tro at flåtten ikke ville trives med det, men det var mer enn nok flått.


Av lesestoff fikk jeg lest ferdig den fantastiske boka om Shetlandsgjengen og kommet nesten halvveis i mursteinen om Slaget om Storbritannia. Jeg tar resten av den i høst.


Et nytt snøre fra FINS fikk jeg med meg fra Salar Sportsfiske, som sponser bloggen. Snøret kommer i handelen her i landet neste år har jeg fått vite. Det lover svært godt allerede. Jeg kommer tilbake til snøret seinere.

Sørlandsturen ble en dag og to kortere enn tenkt. Det er meldt storm i morgen, i kastene. Jeg kan klare meg uten det og satte kursen hjem i dag, torsdag. Jeg får forsøke å utnytte siste helg best mulig hjemme.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.