fredag 10. august 2018

Fuktig fisketur i formiddag


Et voldsomt uvær skulle komme oppover til oss fra Europa i dag. Det kunne gi fiskefangst i sommervarme vann var tanken min da jeg tok turen ut.

Det tok likevel sin tid i høljeregnet i formiddag. Det bøttet ned til tider og vannet sneik seg inn under vanntett bekledning. Heldigvis ikke så kaldt, rundt 13 grader i nordvesten som jeg fant litt le for. Vanntett kamera var med.


Det store utvalget med sluk som jeg hadde med gav liten uttelling den første halvtimen i regnværet, fram til julepynten ble tatt fram. DA var det krefter på i andre enden av snøret!


Julepynten hadde terget en finfin ørret, kanskje rundt 6 hekto stor. Brei over ryggen og i super kondisjon som til slutt gav opp i håvmaskene.


En liten stund etter var det en aggressiv artsfrende som jaget sluken gjennom sivet, men å ta ville den ikke. En tøff opplevelse.

Et kontant napp til kjente jeg på julepynten, før jeg gav meg etter halvannen times fiske i gråværet i dag. Trolig var det gråværet og nedbøren som gjorde at det var såpass reaksjon fra dypet i dag. Forrige helg i varmen var det null å kjenne her. Værskifte og en liten temperaturforandring er ofte det som skal til for at fisken vil ta, og kanskje prøve fargesterke sluker.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.