tirsdag 21. august 2018

Gjensyn med Vätsäri


Sommeren 2014 hadde jeg 3 flotte turer på Nordkalotten, i Norge og Finland. Kanotur i Øvre Pasvik, fisketur på Laksefjordvidda og Ifjordfjellet og til slutt en fantastisk tur gjennom indrefileten av Vätsäri ødemarksområde i Finland.

Spesielt på turen i Finland filmet jeg endel med speilreflekskameraet jeg hadde med. Kvaliteten med slikt utstyr kan bli ganske bra, men jeg er ikke så opptatt av film som medie og alle opptakene jeg gjorde ble liggende på en harddisk etter turen.

Jeg har kikket på dem av og til, og også publisert en og annen snutt på nett. I går tok jeg noen timer foran edb-maskinen og snekret i sammen noen minutter fra Vätsärituren, en rundtur på 14 dager fra Sevettijärvi hvor jeg hadde parkert bilen.

Film og videomediet er jeg ikke helt fortrolig med, og jeg har heller ikke veldig tålmodighet med å sitte å redigere slikt, derfor blir det sjelden noe av. Likevel så fikk jeg til noen minutter her, forhåpentligvis litt severdig.
Blogginnlegget fra turen kan du lese her. Det er ganske omfattende. Rutebeskrivelsen har jeg på kart her.

youtube kan du også finne denne og annet småtteri jeg legger ut av levende bilder.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.