mandag 23. september 2019

Høstjevndøgn!


I dag er det høstjevndøgn og dagen er like lang som natta på denne datoen i år. Sånn omtrent.

At natt og dag er like lange merkes ganske godt på telttur, som sist helg. Kveldene kan bli vel lange da i telt og det er lurt å ha med godt med lys og ikke minst noe å gjøre er man alene på tur.

Bilde fra sist helg i Etnefjellene

Jeg har gjerne med litt ekstra fotoutstyr, samt god bok og denne sesongen også podcaster ferdig nedlastet på mobilen. Der det er god 4g dekning så unner jeg meg også litt TV-titting. Det er lov det på alenetur synes jeg.

Det er forøvrig en travel uke på undertegnede som også inkluderer kommende helg. Da er det til fjells med valgfagelevene jeg underviser sammen med kollega Per Andreas. Vi reiser fra skolen kl 14 fredag 27. september og drar opp i Etnefjellene til Løkjelsvatnhytta og blir der til søndag 29. Vil du ha fred og ro i fjellet kommende helg, ja da velger du ikke Løkjelsvatnhytta i Etnefjellene. Et tips bare.

Kilde: Illustrert vitenskap

PS. Bildet øverst er fra september 2014 i Etnefjellene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.