søndag 1. september 2019

Rekognosering


Det ble en formiddagstur i dag i litt vekslende vær, denne første høstdagen.

Jeg tok turen til nabokommunen i dag til et vann jeg ble tipset om sist vår. Her har jeg aldri vært og prøvd fiskestanga. I dag tok jeg altså en liten tur for å sjekke, litt rekognosering.


Det ble en liten kilometer gjennom kystfuruskogen der det kun var noen hjortetråkk å følge, men de dugde de.

Store blåbær og gode tyttebær var å finne langs tråkket på vei til vannet inne i skogen.


Jeg så noen vak, og hadde et napp og to den timen jeg fisket, men ellers ikke noe.


På vei tilbake gjennom skogen fant jeg litt gul trompetkantarell, eller trompetsopp, men ikke nok til et måltid.


Det er høstlig i skogen nå, med høstfarger som så smått har begynt å vise seg.


Nå blir det nok ikke tur igjen før til torsdag. Da er vi i gang med valgfag friluftsliv på skolen jeg jobber. Jeg krysser fingrene for litt stabilt, fint høstvær framover.

1 kommentar:

Madame sa...

Det er smukke billeder fra din tur på den første efterårsdag.

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.