søndag 8. september 2019

Et stille døgn på Liervatnet i Sveio


En hektisk jobbuke er tilbakelagt. En stille helgetur planlagt. Ally heiv jeg på taket på bilen lørdag formiddag. Det måtte bli en kanotur denne helga.

Dette blogginnlegget skal ikke inneholde mye tekst er planen. Bildene skal få tale litt for seg selv. Lørdag formiddag så ble kursen lagt mot Liervatnet i Sveio, et av de største vannene i Sveio kommune, og en av mine favorittvann for kanotur og teltovernatting.


Etter en hektisk jobbuke med mye lyd, ja så er helga planlagt ganske så stille i "einsemda" som de sier. God bok er med og nok strøm. Noen timers lørdagsunderholdning på TV-skjermen er også planlagt. Trivelig det, utendørs ved bålet.

Sportsfiskeren i turbloggeren fikk også sitt, men ikke noe stort. Ørretene som ble fanget var ikke i størrelse som tidligere her. Ikke så farlig egentlig.

Tidlig ettermiddag lørdag er teltet oppe og leir etablert på fast sted på Liervatnet. En god medvind gjorde overfarten rimelig kjapp.

God drikke, god bok og god TV-underholdning på kvelden ved bålet gjorde sitt til at her ble alle batterier ladet før nok en jobbuke. Det blir travelt til uka også.

















Etter turen kan jeg notere meg for teltnatt nummer 45 denne tursesongen. Målet er som tidligere nevnt her på bloggen 50. Det bør være innen rekkevidde. Kanoturen denne helga var nummer 6 i rekken i år. Tipper jeg kan klare å tangere fjorårets 8 før Ally pakkes ned før vinteren.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.