fredag 27. mars 2020

Fin start på helga!


Hjemmekontoret ble forlatt litt over klokka to i ettermiddag. Det var meldt oppunder tosifret med varmegrader i nabokommunen. Dit gikk fisketuren.

Hele 9 grader var det da jeg gikk fra bilen. En mild bris fra sørvest virket perfekt for gode forhold i ettermiddag.


Joda, det var fine forhold den første halvdelen i ettermiddag av fiskturen. Da var det flere kontakter og fin ørret til lands.

Jeg hadde glemt den gode trehåven min i dag, så det ble litt mer kaving for å få fisken både av kroken, avbildet og satt ut igjen. 5-6 hekto stor og rund i buken var den, den som fikk svømme ut igjen.
En tilsvarende ørret i størrelse hadde jeg på et minutts tid like etter, på en svart møresild da, før den slo seg av. Helt greit det.
To ørreter godt under halvkiloen ble tatt på land i ettermiddag i kultiverings øyemed.

Det var mest på møresilda jeg hadde kontakt med fisk i dag, og spesielt på den i holografisk gull og rød.

Det blir mer tur i helga, men det er meldt kjøligere temperaturer. Jeg får se hva det blir til.

2 kommentarer:

Unknown sa...

har prøvd møresild på ørret selv, aldri fått en fisk. Hva er hemmeligheten, flaks?

Bjarne Heyerdahl Sætrang sa...

Heisann!
Jeg har møresilda som en av mine favoritter mye pga. gangen i vannet. Med enkeltkrok, enda bedre gange. Det er gull holografisk og rød, svart møresild eller grønn møresild jeg har størst suksess med. Mest 10g størrelse. Skitt fiske! :)

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.