mandag 16. mars 2020

Lunsjpause


Da er hjemmekontortilværelsen i gang, men lunsjpausen i dag tok jeg utendørs. Det må være regelen er det ok vær synes jeg.

Jeg hadde en jobbeøkt i morges og fikk klargjort arbeidsoppgaver for denne uka til elevene mine.


Deretter ble det en to-timers tur på el-sykkel og til fots med innlagt lunsjpause ved et av barndommens fiskevann i Haugesunds byheier.


Det er fryktelig lenge siden jeg tok turen til Rotatjønn nord i byheiene. Jeg må nok helt tilbake til barndommen sist jeg var her da jeg og en kamerat lå i telt ved dette lille vannet. Vi fikk uhorvelig mye småørret husker jeg på flue og dupp.


I dag var det ikke noe å få, selv om jeg så et vak og to. Jeg fisket heller ikke lenge. Trolig er det like mye smått i dette vannet i dag som det var for snart 40 år siden. Det er gode gytemuligheter her.


Resten av dagen er i standby, skulle elevene mine trenge assistanse med skolearbeidet sitt. Slik går nok dagene også framover, men som sagt er det vær til det, ja så tar jeg gjerne lunsjen ute ved et fiskevann. Våren er jo i anmarsj.

EDIT 17. mars 2020:
Det er kommet reaksjoner på ovenstående innlegg, der noen mener innholdet kan sette lærere i et dårlig lys i disse tider. Det kan jeg være noe enig i når man ikke ser hele bildet. Jeg vil i så fall tilføye at jeg er tilgjengelig for mine elever fra 08.00 til 18.00 hele dagen mandag til fredag for både faglig og teknisk bistand skulle det være behov. Som kontaktlærer har jeg også et ansvar også utover arbeidsdagen skulle noe skje og info måtte gis. En god luftepause midt på dagen unner jeg meg da. Det er nemlig godt for den psykiske helsa, - men det vet jo alle.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.