søndag 22. mars 2020

Coronafri sone


Det ble en fin, liten tur i Sveios villmark i dag, inn til spennende fiskevann jeg har vært før. Her kan det skjule seg fin fisk!

Det var virkelig friskt i Sveio i dag, opp i en liten kuling i kastene kan jeg tenke meg. Det var godt jeg hadde med ei dunjakke i sekken. Den varmet godt på fiskeplassen.


Jeg hadde med 7-fot-stanga i dag, med en Shimano 500-snelle som fungerte utmerket. Et par napp hadde jeg på møresilda, før ørreten satt på julepynten, som fiskekompis Frank kaller slike sluker.


Den var nok ikke mer en 2-3 hekto stor ørreten som beit på akkurat i det jeg skulle løfte sluken opp av vannet. Ørnemat ble fangsten. Ørna ble nemlig observert også i dag på turen.

Nå blir det ny uke med hjemmekontor. Det blir noen lufteturer da også, selv om noen lærerkolleger i Haugesund ikke synes jeg bør nevne akkurat DET høyt på bloggen. Dem om det... (jfr. Lunsjpause)

Stay tuned!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.