lørdag 12. desember 2020

Medio desember

 

Det er snart halvveis i desember og dagene er korte. Heldigvis er det ikke lenge til sola snur nå.

Det er mildvær fremdeles på sørvestlandet, om enn noe kjøligere enn hva november framviste av temperaturer. I dag var det en sørøstlig svak, svak bris jeg møtte ute på formiddagsturen og rundt 5 grader i lufta.

I skogen er det lite liv nå, i stor kontrast til samme skog i april, da livet nærmest eksploderer. Jeg ser fram til nettopp de dagene.

Et par napp ble alt i dag da jeg forsøkte litt etter røya. Trolig var det nok heller ørreten som var bortom metallet jeg forsøkte.

Det er bare en uke igjen på jobb nå før jeg går inn i en ganske så lang friperiode i forbindelse med jula. Sjelden den perioden er så lang som i år. Det skal nytes.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.