torsdag 31. desember 2020

Hvor går turen i 2021?

 

Den siste dagen i 2020 så tar jeg meg tida til å se mot neste turår. Jeg krysser fingrene for at det kan bli litt bedre enn inneværende år.

Jeg har tidligere nevnt at sommerhytta på Sørlandet har fått en ny eierstruktur og mer i min favør. Det betyr nesten automatisk at endel av ferietiden skal benyttes der framover. Det er litt som må gjøres av vedlikehold og annet der.

Før det skjer ja så blir det nok i samme tralten på nyåret som tidligere år. Helgene vil utnyttes til dagsturer framover mot påsketider. Det er i april det gjerne løsner turmessig og telt og kano, og nå også packraft og båt, sjøsettes. Det er flere flytende farkoster å velge blant nå.

Bildet øverst i blogginnlegget er ikke tilfeldig. Packraften som ble innkjøpt i august i år skal nemlig tas mer seriøst i bruk kommende turår. Da snakker jeg mest om sommerturene. Våren går som normalt, som tidligere år og jeg trenger nok ikke utdype mer om det. Allykanoen blir nok brukt noen helger lokalt.

Til sommeren derimot er packraften tiltenkt en hovedrolle. Allerede sist sommer ble det nærmest bestemt at det blir packrafttur i Femundsmarka sommeren 2021 sammen med turkompis Frank.

At det også kan bli et gjensyn med Tinnhølen og området deromkring i packraft til sommeren er det store muligheter for. Det er et packraftvennlig område der i alle fall.

3-4 uker ser jeg for meg til telt og packraft-turer kommende sommer. Resten av sommeren blir nok ganske sikkert på Sørlandet der jeg tar båten med.

Høsten er det liten vits å si så mye om her. Den må bli som den blir. Ikke lett å planlegge den i detalj. Det har jeg ofte erfart.

Med Femundsmarka igjen på planen ja så blir det igjen et gjensyn med vakre Røros og de herlige, siviliserte bekvemmelighetene som finnes der. Det også ser jeg fram til neste år. Så enkel er jeg skrudd sammen at jeg kan si nettopp det.

Det var ikke mye detaljert om neste turår dette, men sånn må det nesten bli nå. Jeg tør ikke planlegge mer i detalj.

Du som måtte lese dette, får ha et godt, nytt turår i 2021. Kanskje ses vi der ute? Det er alltid trivelig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.