fredag 18. juni 2021

En uke igjen!

 

I dag er det nøyaktig én uke igjen til jeg er tilbake i Femundsmarka. Det er i allefall planen.

Pakkelisten begynner å bli endelig. Jeg vet mange liker å lese slike og dermed så legger jeg min liste ut her til allmenn beskuelse. Noen vil nok også riste godt på hodet vet jeg.

Pakkelisten ovenfor er rimelig detaljert og vil av erfaring stemme ganske godt også vektmessig i sekken når jeg legger i vei. Sekken med packraften blir i aller tyngste laget og langt tyngre enn jeg liker, men etappene er korte der det skal bæres på ryggen. Vekta går også noe ned underveis. Og så kan jeg jo også bære i to omganger skulle det bli for tungt.

Jeg ser at totalvekta på packraften er blitt noe tyngre enn hva jeg tidligere har oppgitt på bloggen. Det kommer nok av at jeg har plusset på noen kraftige reimer, repkit og også noen bagasjestropper.

Det er mulig at turen i Femundsmarka i sommer forlenges hvis alt stemmer med vær, vind, fiskefangst og helsa. Da kan vi dra turen ut litt og kanskje nærme oss 3 uker, men da skal mye klaffe også.

Apropos helsa, ja så er jeg litt spent på den. Jeg kjenner ennå litt til senebetennelsen i armen jeg har slitt med siden tidlig i vinter. Problemene i høyre fotsåle kjennes såvidt ennå, men jeg er likevel nesten helt fin der mener jeg. Det blir likevel spennende å ta de første stegene oppover fra Storvika mot Røvoltjønnan med sekken på ryggen neste fredag.

At vi har god tid på turen vil også gi oss flere solide camper underveis der vi kan ligge i ro og hvile over flere dager skulle det trenges.

Nå krysses fingrene for at alt går min vei den kommende uka og jeg om nøyaktig en uke ser etter teltplass på Røvolfjellet.


PS. Her kan du lese om mine turer til nå i grenselandet!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.