søndag 28. november 2021

Kald morgentur

 

Med snøfallet denne helga og solid nattefrost, ja så gikk fisketurene ut. I stedet ble det en morgentur på jakt etter frostmotiver denne første søndagen i advent.

Det var gode 5 kalde grader da jeg gikk fra bilen i morges før soloppgang. Den ville jeg nemlig ha inne i marka.

Det er ikke kommet mye snø, men det er hvitt og fint likevel innover dalsøkket jeg følger inn i et lite villmarksområde i Sveio, helt sør i Vestland fylke.

Jeg var her en tur sist vinter på omtrent samme føre som nå, da helt i begynnelse av januar da kuldeperioden sist vinter startet. Nå ser det ut til at det blir en kjølig uke framover.

Jeg tror vi må tilbake til november 2010 for å finne en like kald slutt på november som vi har i år. Da var jeg faktisk på isfiske på Karmøy akkurat på denne datoen i dag.

Det ble ikke lange turen i formiddag, kun et par små kilometer langs den gamle kykjevegen i Sveio.

Til uka bikker vi desember måned og det nærmer seg den aller mørkeste tida av året. Det er godt det da ikke er lenge til sola snur igjen. Det er en merkedag her i huset.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.