søndag 3. januar 2021

Luftetur

 

I dag var jeg ute godt før soloppgang for den ville jeg ha ute i terrenget der lufteturen gikk i formiddag.

Med minusgradene som har gitt terrenget et rimdekke her og der, ja så er det ganske så fint å være tidlig ute en søndagsmorgen i januar. Den Gamle kyrkjevegen i Sveio er fin i så måte.

Jeg gikk stien omtrent halvveis. Da kommer man inn i et område av Sveio som kan gi litt villmarksfølelse. Her har jeg vært mange ganger tidligere og det finnes også gode fiskevann her inne. Dog ikke i dag, med gjenfrosne vann.

Det var ned i gode 4-5 minusgrader der jeg var på tur i formiddag. Friskt og godt!

På vei hjemover så stoppet jeg innom et vann for å sjekke istykkelsen. Kanskje kan det bli isfiske hvis minusgradene holder seg en liten uke til?

Etter noen dagers minusgrader så var faktisk ikke hele vannet gjenfrosset. Flere åpne partier ennå. Ja, da trengs det nok kanskje en god uke med minusgrader før det kan bli bærbar is her. Skal sjekke igjen kommende fredag å se tenker jeg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.