søndag 21. november 2021

Morgentur til Bårdshaugvatna

 

En halvtime nesten før soloppgang i dag satt jeg på el-sykkelen på vei opp Kattanakk og vannverksveien.

Målet i dag var igjen å få brukt el-sykkelen litt etter lang tids fravær fra nettopp den. Årsaken har nemlig vært den vonde armen, der det å sykle har vært nesten helt umulig med de smertene det har medført. Nå var det endelig dags igjen.

Morgensola treffer Klauv, den høyeste toppen i Haugesund

Mål nummer to var å se Bårdshaugvatna igjen. Det er noen år siden sist jeg var ved bredden der. Jeg så riktignok ned mot vatna for to uker siden da jeg var i nærheten, men var ikke helt nedtil bredden da.

Ved nedre Bårdshaugvatn

I morges kom jeg meg inn, men klarte ikke å komme over bekken mellom vanna. Det var stor vannføring og jeg tok ikke sjansen.

Bårdshaugvatna ligger i den delen av byheiene som kanskje er minst berørt selv om det også her er merka sti, så er det nok langt færre som finner veien forbi her enn lenger vest. Slikt passer meg utmerket. Jeg så ikke mange ute på tur de små timene jeg var ute i morges.

Apropos armen, ja så er den så og si nå helt restituert. Jeg merker knapt mer til smertene jeg har hatt i den siden i vinter da de oppsto. Sykkelturen i dag gikk virkelig fint.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.