lørdag 20. november 2021

En laber kanosesong

 

Det ble en heller laber kanosesong i år, sammenlignet med tidligere år, der kanoen har vært noe mer i bruk.

En av årsakene er selvsagt at det er kommet en packraft i hus som også er benyttet denne sesongen, der jeg tidligere kanskje har benyttet kanoen lokalt.

Nå er i allefall Ally gått i opplag for vinteren og jeg kan se tilbake på kun fire(!) kanoturer denne sesongen:

Den første gikk til Liervatnet i Sveio i midten av april med hele to teltovernattinger. Også hyggelig besøk fikk jeg på den turen.


Siste dag i april var jeg igjen i kanoen, men nå på vakre Vigdarvatnet med en natt i telt der. En kjølig natt ble det.


Det var packraften som ble med på langturen sist sommer, med en aldeles fantastisk tur gjennom indrefileten av vakre Femundsmarka nasjonalpark. Det var ikke før mot slutten av august at Ally igjen var på vannet. Igjen til Liervatnet i Sveio.


Den siste turen i år gikk ikke uventet til kjente trakter på Vigdarvatnet igjen. Så veldig oppfinnsom med turmålene i kano i år har jeg altså ikke vært. Likevel fine turer.


Jeg pakker ikke Ally ned i vinter, men har henne ferdig montert og klar for tur igjen til våren. Kanskje allerede i mars eller april. 

Det er som nevnt tidligere på bloggen at kanoen nok er mer for lokalt bruk nå, etter at jeg anskaffet meg packraft i fjor. Den er nemlig litt mer hensiktsmessig på lengre turer.

Vil du lese om mine turer og erfaringer med Allykano, ja så klikker du her for et tresifret antall blogginnlegg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.