søndag 13. mars 2022

Mildt og vindfullt

 

Det var nesten ti varmegrader i lufta da jeg parkerte bilen lengst øst ved Skjoldafjorden i morges, og vindfullt.

Kanskje var det opp i en liten kuling vinden som kom fra øst og sørøst i formiddag. Etter hvert så gav den seg litt og på noen fiskeplasser jeg forsøkte var jeg nesten helt i le for det verste.

Ikke mye å skrive hjem i i dag heller egentlig, men faktisk fisk på første kastet. En feit kanskje 3 hektos som fikk svømme ut igjen. Etter den var det ikke et napp å kjenne de timene jeg var ute.

Turfrekvensen er gått noe opp i det siste. Også valgfaget jeg underviser er i gang igjen og sist torsdag var vi en liten tur opp i Djupadalen her i Haugesund jeg bor. Kommende torsdag skal vi gjøre en innsats lokalt og plukke plastsøppel er planen.

Holder meteorologiske  hva de lover nå av vær neste helg, ja så ser det virkelig lovende ut. Tosifrede varmegrader og sol kan det bli sier de. Jeg krysser fingrene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.