søndag 8. mai 2022

To små

 

Jeg burde nok helst hvilt armen litt i dag etter padlingen i kano i går, men tok likevel en liten tur med fiskestanga i formiddag.

Det andre vannet jeg besøkte i formiddag gav fisk på land. Ingen voksne for å si det slik, men to små. Flere napp hadde jeg her, men det ble med to små på land. Det er nok snittstørrelsen i dette vannet antar jeg som jeg sist besøkte for, ja det må være fem år siden nå.


Etter fisketuren i dag gikk turen inn til lillebror og klargjøring av båten. Det tok ikke lange tiden og vi kunne konstatere at alt sto bra til etter vinteren under presenning. Motoren startet lett. Nå er altså alt klart for båtliv i skjærgården.

Det meldes varmere temperaturer mot neste helg og derfra. Jeg har langhelg neste helg med fri også mandag 16. mai. Det blir tur, men om det blir til fjells er usikkert ennå. Jeg har mest lyst til fjells, men jeg ser det ennå ligger is på "mine" vann der oppe.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.