torsdag 14. juli 2022

Sånn går no dagan...

 

Det er hyttelivet som gjelder her på sørlandskysten i sommer. Dagene går uten klokke og jeg lever mer eller mindre etter sola og været.

For et herlig liv, kan man si! Joda, jeg lever virkelig et enkelt hytteliv med krabbefangst og makrellfiske. Kan jo umulig klage og ler mer eller mindre av flyproblemene andre sliter med i disse tider. Jeg har alt mitt på ett sted her i verden! ...

Nemlig på Sørlandet! Hyttelivet griper om meg med fryktelig lite stress, annet enn morgenfiske etter makrell og trekking av krabbeteina. Akkurat DET er lite stress.

Etter snart fire uker på hytteferie med rimelig enkel komfort, ja så har jeg over én uke igjen. Det meste av hyttevedlikehold er gjort, litt småtterier igjen, men mest avslapping og tid til akkurat det jeg vil.

Om halvannen ukes tid settes kursen nordover igjen og da skal det pakkes om til fjelltur er planen. Packraften skal få luftet seg skikkelig på tur på Hardangervidda er planen.

Til da skal jeg suge karamellen skikkelig ferdig her på vakre Sørlandet med alt det måtte by meg! ...

4 kommentarer:

Anders Christian Bakken sa...

Er det Kvennavassdraget som står for tur med packraft?

Bjarne Heyerdahl Sætrang sa...

Hei. Nei, det blir rundtur fra Tinnhølen er planen. Kvennavassdraget er ikke så veldig spennende synes jeg. :)

Anonym sa...

Bra at du skal ut på tur igjen. Ble det noe skadeavbrudd? Har ikke lest så mye i bloggen i det siste.

Bjarne Heyerdahl Sætrang sa...

Hei. Gleder meg til tur. Har måttet ta litt hensyn til en litt ustabil fot etter det som skjedde 17. mai i fjor og en vond arm, likevel kunne jeg nok brukt mer tid i sommer på tur enn hva det er blitt. Det lange hytteoppholdet har vært planlagt lenge og jeg trives utrolig godt med det. Nå blir det i allefall tur igjen mandag 25. juli. Da blåses packraften opp ved Tinnhølen på Hardangervidda er planen. En god ukes tid på fjelltur bør det kunne bli da. :)

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.