fredag 6. april 2018

3 i håven i kveldingen


Jeg fikk til en liten fisketur i kveldingen i dag til et av mine favorittvann her i distriktet. Der ble det 3 i håven.


Det lå faktisk ennå is i vika lengst sør i vannet der jeg hadde tenkt å fiske i kveldingen. Jeg måtte flytte meg litt nordover langs vestbredden for å få sluken ut.


På andre kastet med julepynten, som Frank har navngitt denne fargerike sluken, så var det fisk på. Den var flere ganger i lufta også før jeg fikk geleidet den inn i håven. Skikkelig moro.


Halvkilos fisk. Da får de slippe ut igjen i dette vannet. Jeg forsøker å gjøre min del av kultiveringen her.


Litt lenger nord i vannet er det igjen fisk på en liten halvtime senere. Denne er større og har tatt på møresilda i gull og rød, holografisk. Den kjemper godt, men må også i håven før den får friheten tilbake. Kanskje opp mot 7 hekto stor.


I det jeg er på vei tilbake er det en ørret som er oppe i vannflaten kort fra land. Sluken treffer vannet en meter utenfor og ørreten er på med én gang.


Den er i størrelse som den første og får også svømme ut igjen etter å ha blitt løsnet fra møresilda.


En fin snittstørrelse på ørretene som havnet i håven i dag. Det er jeg godt fornøyd med.

Ny tur med fiskestanga i morgen.

2 kommentarer:

Unknown sa...

artig lesing! hvilken stang og snelle bruker du?

Bjarne Heyerdahl Sætrang sa...

Hei. Takk for det. På turen her brukte jeg en Shimano Speedmaster tredelt 9-fot stang, 3-14g slukvekt og en Shimano Stradic CI4 1000-snelle. En bra kombinasjon med tynt multifilamentsnøre. :)

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.