fredag 28. september 2018

På julepynten


Jeg lot meg friste til en liten kveldstur i dag etter middag. Fint, og stille septembervær måtte utnyttes noen timer.

Røya så jeg ikke noe til i ettermiddag og kveld, derimot var det ørreten som var mer ivrig. En fin firehektos i håven ble det, på julepynten fra Sølvkroken.


Det var kun denne fargerike sluken som gav fangst og mange kjenninger i dag. Jeg forsøkte mye annet også, både svart, blankt, rødt og kobber. Nei, julepynten var det interesse for, selvom det kun var én som havnet i håvmaskene den tiden jeg fisket.


Noen regnbyger måtte jeg tåle underveis, men heldigvis nesten vindstille. Jeg la i vei hjemover litt før klokka viste solnedgang.


Ny tur i morgen. Da er det å prøve i sjøen igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.