torsdag 23. august 2012

Istid?


På vei sørover fra Børgefjell i sommer hadde jeg planer om en stopp for noen netter ved noen fiskevann på Sognefjellet. Etter en god hotellnatts hvile på Oppdal bar det sørover til Sel og så vestover mot Lom. Der ble det en stopp. Jeg manglet kart over Jotunheimen. De lå nemlig igjen hjemme. På sportsbutikken på Lom hadde de det  jeg trengte av kartverk. Også fiskekort kjøpte jeg her. 3-dagers. Fyren på sportsbutikken mente nok isen var gått da jeg spurte om det, men han hadde ikke vært der oppe på lang tid. Jeg tok likevel sjansen på å kjøpe fiskekortet. Ingen stor sum.


Vel, for å gjøre historien kort. Det ble ingen fisketur med overnattinger på Sognefjellet i sommer. Bildene her er fra høyeste punkt på Sognefjellsveien, like før Sognefjellshytta ved Fantesteinsvatnet, og fra Prestesteinsvatnet litt lenger vest. Planen min var å gå inn fra Fantesteinsvatnet og noen kilometer sørover og kose meg ved småvannene der inne. Det ble altså ikke så. Lang vinter der også.

Lenger sør gjorde jeg en stopp på Halne Fjellstue ved Riksvei 7 på Hardangervidda. Der sjekket jeg været for de kommende dagene. Kuling og regnvær var det meldt for vidda. Ingen tur heller fra Tinnhølen da. Ikke trivelig teltvær. Jeg står over slikt kan jeg unngå det. Da gav jeg opp og dro raka vegen hjem. Jeg fikk likevel noen fine turer litt senere i ferien. Er fornøyd med det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.