lørdag 4. mai 2013

Tur likevel


Jeg trosset været likevel. Fikk så lyst å prøve den nye snella på Godspeedstanga og se hvordan den ville fungere med Nanofilsnøret jeg la på i dag. Tok turen østover til et vann jeg vet det går fin ørret. Her har jeg ei vik som ligger i le for vindretningen som hersket i ettermiddag. Den var nok opp i liten kuling i kastene, vinden, men der jeg sto var det greit. Hadde vinden i ryggen også der. Regntøyet holdt regnbygene ute.

Utstyret viste seg virkelig å være helmatch. Blir nok denne kombinasjonen i sommer på fjellet. Fisk fikk jeg også. 4 halvkilos i håven og et titalls kjenninger. Den største i håven i dag var nok rundt 6 hekto vil jeg tørre å påstå. Mistet også en virkelig pen en. De var glad i Møresilda 10g holografisk i dag, i rød og gull. Fisker den med enkeltkrok. Fungerer brillefint.

På vei vestover igjen stoppet jeg i en fjordarm for å forsøke en liten stund etter sjøørreten på stigende flo. Det ble fort en torsk som fikk kroken i leppa. Den løsnet pent. Også en liten sjøørret besøkte håven. Den også fikk svømme videre. Angrer ikke turen i dag, nei!





2 kommentarer:

Hel-G sa...

Viser seg at det lønner seg å trosse været innimellom. God den følelsen etter når man får gevinst pga avgjørelsen.:-)

Anita sa...

Berre herligt Bjarne:))

skulle nok hatt den sprudlende fisken:)))))
Eg MÅ bare på fisketur snarest:))

hilsen huldra fra vestlandet:)

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.