lørdag 28. oktober 2017

Oktoberrøye!


Meningen var å sysle med ting innendørs i dag, men været var ikke så aller verst i formiddag og da ble det en liten tur ut etter høstrøya.


Jeg hadde med Attraqua Spice for røye, men det var en sluk uten luktstoff på som gav fangst. Røya tok en 7g Aura Flake i rødt og kobber kort fra land. Det var moro.


Ikke lenge etter var det en annen som fulgte etter sluken flere ganger på rad, men den dyttet bare borti sluken med snuten og ville ikke ta.


Røya som kom på land var ikke veldig stor, 340g veide jeg den til. Det er litt mindre enn de to andre jeg har fått i dette vannet tidligere år.

Røya må jo være blant de vakreste ferskvannsfiskene vi har synes jeg. Det er kanskje bare abboren som kan konkurrere i fargeprakt.


Jeg skal prøve igjen etter røya også senere i høst her. I morgen blir det nok til sjøen etter sjøørreten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.