søndag 3. mars 2019

Sur formiddagstur


Det ble ikke helt som jeg så for meg, formiddagsturen i dag. Det ble kjøligere og våtere enn hva jeg leste av værmeldingen.

Jeg ville nemlig prøve et vann i en av nabokommunene der jeg antok at en grunn vik kunne være giftig når lufttemperaturen lå og vaket like under 7 grader pluss.

Den halvtimen jeg fisket der ble langt surere enn tenkt. Vinden fant jeg ikke le for der og det var derfor lett å bryte opp og ta retning for et annet vann, der jeg med sikkerhet ville ha litt mer le for været.

Joda, mer le for været fikk jeg der, men heller ikke mer. Noen fiskefangster ble det ikke, selv om det var flere kvalifiserte napp på julepynten.

Jeg var hjemme i god tid før VM-femmila på TV.

Nå meldes det en kjølig periode framover, ikke veldig lystig lesing spør du meg. Jeg vil helst ha mildvær nå.

2 kommentarer:

Barwitzki sa...

Tålmodighet... våren i sikt :-))
Takk for vakre bilder... og VM på TV var så fint.
Hilsen til deg.
God uke.

Bjarne Heyerdahl Sætrang sa...

Takk for det, og i like måte, Viola! :)

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.