onsdag 23. oktober 2019

Ettermiddagstur med røyefangst


I dag ble det rom for en ettermiddagstur etter jobb i en ellers travel lærerhverdag. Det er ikke verst.

En finfin oktobertemperatur på 11-12 grader pluss, og oppholdsvær fristet til en liten fisketur i ettermiddag. En god times tid fikk jeg ved fiskevannet der det var røya jeg var mest ivrig på.


Det var på en knall orange spinner jeg hadde napp på et par ganger den første halvtimen, men å sitte ville ikke fisken. Om det var ørret eller røye var uvisst.

Til slutt var det fisk på en 14g knall orange sluk, lokalt designet, som gav fast fisk. Den tok helt nede ved bunn, da jeg jigget sluken langs bunnen.


Det var ingen røye av samme kaliber som på Ifjordfjellet og Laksefjordvidda i sommer, men lokalt her så var den ikke så verst. 300 blanke gram veide jeg den til. Moro.

Nå meldes det vekslende gråvær i dagene som kommer, men det blir fisketurer til helga okke som. Kanskje både i sjø og vann da.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.