lørdag 14. august 2021

Et par napp bare

 

I regnbygene i formiddag så tok jeg turen til et av favorittvannene i håp om litt fiskefangst.

Neida, det ble ikke det, den timen jeg forsøkte. Det var også ikke mange kastene jeg tok med stanga. Jeg sliter nemlig fryktelig med smerter i høyrearmen for tiden. Jeg skylder på malerarbeidet på hytta sist uke for nettopp det.

Jeg hadde riktignok et par napp på sluken, men ikke mer å snakke om. Rimelig stille vær ved fiskevannet var det og dermed litt knott å slite med også.

Sommeren er på hell, men varmen sitter nok ennå i vannene flere uker framover her i lavlandet. Jeg er nødt å være forsiktig med kastearmen framover skal det bli noen helgeturer uten smerter i høst.

Ferien er i alle fall over for denne gang. Er allerede i jobb og til uka kommer elevene. Jeg er mest på 8. trinn kommende skoleår. Det blir en skikkelig omstilling. Heldigvis er jeg innvilget fri fra kontaktlæreransvaret. Det er helt greit de kommende årene.

Nevnte tur i dag gav ikke mer enn en håndfull blåbær og noen store bringebær. Er ikke å kimse av det heller. Det ser ut til å være godt med blåbær i Sveio i år. Ny tur i morgen og da blir det en fjordarm å besøke tror jeg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.