søndag 8. januar 2023

Første fisketur i år

 

Det ble en kort, liten fisketur i formiddag, den første i år. Jeg var riktignok en snartur ute i går også, men fiskestanga ble ikke brukt da.

Jeg tok turen til Romsalandsvågen i Tysvær i morges for å ta noen kast med fiskestanga der. Første kastene i år og første forsøk i 2023 etter sjøørreten.

Plassen jeg tok turen har gitt fin sjøørret tidligere på denne tiden av året. Også et par fine havabbor har jeg tatt på akkurat denne spot'n.

I uværet i formiddag så ble det ikke et eneste napp å kjenne den lille timen jeg forsøkte. Det var greit le for vinden der jeg var, men det kom noen saftige vindrosser som gjorde det både surt og kaldt etter hvert, selv om gradestokken viste hele 8 varmegrader.

Da "kylen" krøp under vinteranorakken, ja da gav jeg opp og satte kursen vestover igjen. Jeg satser på fisketur neste helg også. Håper på bedre resultat da.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.