lørdag 14. januar 2023

Den var iskald den vinden

 

Det var knappe 2 varmegrader da jeg gikk fra bilen i formiddag og ut mot Otertong friluftsområde øst i Skjoldafjorden.

På vei østover vurderte jeg å snu da jeg passerte Grinde og termometeret viste 0 grader og Grindefjorden var dekket av et tynt islag. Jeg tok likevel sjansen på Otertong.

I Isvik så jeg at det var godt håp om isfrie forhold noe det også var da jeg ankom de fine vikene på Otertong i 11-tiden.

Litt issørpe var det riktignok langs land mange plasser, men likevel godt fiskbart. Det verste var den iskalde vinden fra nordøst som etter en stund gav "naglabet" som man sier her jeg bor. Jeg ble fort iskald på hendene.

En god time holdt jeg ut der jeg oppholdt meg mest i vika mot sør der vinden ikke tok så hardt. Det ble kun korte opphold i vikene på nordsiden av neset. Der krøyp vinden fort inn under anorakken.

Første sjøørret i 2023 kan i alle fall noteres etter den kalde turen i dag. Bikket akkurat minstemålet, men fikk slippe ut igjen.

Nå meldes det sludd og regn resten av helga. Jeg får se om det blir noe tur i morgen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.