søndag 29. januar 2023

Første brunørretene i år!

 

I regnværet i dag tok jeg første fisketuren i år på jakt etter ørreten i ferskvann. Det ble suksess!

Med mildværet som har kommet på mine kanter av landet, så måtte jeg bare prøve i dag. Det var riktignok ikke mildere enn knappe 6 grader i skogen da jeg gikk fra bilen og skikkelig surt vær.

På andre og tredje kastet faktisk var det fangst å få inne i den grunne vika jeg forsøkte. Den største i dag gode halvkiloen stor og den fikk svømme ut igjen. Den andre tok jeg på land i kultiverings øyemed.

Jaggu ble det ikke også en tredje i dag også, en halvtimes tid etter de to første. Denne siste ble også tatt opp.

Det ser ut som om mildværet skal fortsette mot neste helg. Da blir det ganske sikkert å prøve igjen i de grunne tidligvannene her i distriktet.

PS! De to første i dag ble tatt på julepynten, den tredje på Aura Flake rød/kobber.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.