søndag 15. januar 2023

Rundt Børshovda

 

I dag droppet jeg fisketur etter den kalde opplevelsen i går. I stedet ble det en rundtur rundt fjelltoppen Børshovda i Sveio.

Jeg har tatt denne turen et par ganger før og spesielt vinterstid synes jeg turen er fin. Mesteparten av stien følger den gamle anleggstraseen fra den gang de satte opp monstermastene gjennom Sveio.


Stien er lett å følge og det er godt skiltet ved stideler. Det er umulig å gå seg bort her.


Fra parkeringen ved veien øst for Joavatnet og på stien rundt den markerte fjelltoppen er det omtrent 5,5 kilometer. Den siste kilometeren omtrent går på asfalt langs veien tilbake til bilen.


Jeg brukte omtrent halvannen time på rundturen i dag i grått vær. Jeg slapp unna regnværet som møtte meg på vei hjemover igjen.

PS! Jeg tok turen opp på toppen av Børshovda i januar 2021. En flott tur du kan lese om her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.