søndag 22. januar 2023

Trodlakjerka

 

I dag gikk turen til nabokommunen Tysvær og den artige steinformasjonen Trodlakjerka.

Jeg har bare sett den på bilder, men i dag tok jeg turen sjøl for å kikke. Det er ikke lange turen inn. Fra parkeringen ved grendehuset Heimtun på Førland starter stien 50 meter lenger øst. Den er godt brukt stien og godt merket. Man går seg ikke vill.

Knappe halvannen kilometer er det inn til steinene som danner et hulrom der jeg fint kan stå oppreist.

For å gjøre turen litt lenger i dag så fortsatte jeg fra Trodlakjerka og fulgte den merka rundløypa videre. Den tok meg lenger sør og gikk nordover igjen vest for steinformasjonen. Jeg kom ut på veien noen hundre meter vest for grendehuset da.

Fin tur i dag i 2-3 varmegrader. Rundturen ble til slutt nesten 7 kilometer på grei sti gjennom et småkupert terreng. Litt bløtt her og der var det riktignok.

Fra rundløypa vest for Trodlakjerka

Nå kommer mildværet ser jeg. Da blir det kanskje tur med fiskestanga neste helg.

PS. Her finner du mer info om Trodlakjerka og hvordan komme seg dit.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.