torsdag 12. januar 2023

Rundtur

 

Med noen fritimer på slutten av arbeidsdagen i dag, ja da heiv jeg meg rundt og tok en liten rundtur på lokale turstier.

Været i dag var meldt ok sammenlignet med tidligere dager og da var det ikke vanskelig å knyte turskoa på og legge i vei et par timer.

Turen i dag gikk i hjembyens turområde, byheiene. Litt duskregn var det til tider og fryktelig fuktig i terrenget etter all nedbøren den siste tiden. Bekkene gikk store. Temperaturen var knappe 4 varmegrader i lufta. Det ble ikke lange stopp før jeg kjente kulda kom krypende.

En viktig grunn til tur i dag var også å få testet ut høyrefoten mer. Den har virket veldig ok den siste tiden, men det er først ute i terrenget og med litt vekt på ryggen at jeg bedre kan kjenne hvordan ståa er.

Ruta jeg valgte i dag har jeg gått mange ganger før og jeg er bra kjent i dette området. Øst av Lusatjørn gikk turen i dag før jeg tok retning vestover igjen.

Rundturen tok meg ganske nøyaktig to timer da jeg nådde parkeringsplassen igjen. Godt fornøyd med det. Jeg satser på en tilsvarende tur til helga også blir været ok. Fisketur blir det i alle fall er planen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.