mandag 1. mai 2023

3 fisketurer i helga

 

Våren er satt litt på pause sist uke samt også denne helga føles det som. Det har vært rimelig småkjølig på fisketurene.

I det kjølige været som har vært så har det nesten sett ut som om bjørka står og hutrer og kniper igjen i påvente av mildere vær.

Til tross for kjølig vær så har det blitt 3 turer ut denne langhelga med fiskestanga. Lørdag og søndag ble Skjoldafjorden besøkt, men null, nix og nada resultat i det kjølige været. Om det var den svært lave vannstanden som var litt skyld i det også, nei det vet jeg ikke helt.

I dag på 1. mai derimot, ja da ble det fangst på land i den kalde nordavinden. Nesten et fiskebonanza opplevde jeg i et fiskevann en halvtimes vei hjemmefra.

Det var fisk bortpå på første kastet allerede og i håven på andre i regnværet i formiddag. Knappe 4 grader i lufta da jeg startet fiskeriet.

Det ble litt mer lunk i lufta da regnet gav seg og sola tittet fram og hele 6,5 grader da jeg var tilbake i bilen etter et par timers fiske. Da var hele 12 ørreter på land, mange mistet og et utall napp og kjenninger.

De største i dag var nok mellom 4 og 5 hekto store mener jeg. Jeg veide den ene av disse. Det er fin kvalitet på ørreten i dette vannet, men det har nok godt av at det blir tatt opp noen ja.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.