søndag 21. mai 2023

Herlig langhelg på Sørlandet

 

Det ble en virkelig flott langhelg på vakre Sørlandet der været og sjøen viste seg fra sin aller beste side.

Med flere fridager i forbindelse med både 17. mai, Kr.himmelfartsdag, samt den inneklemte fredagen, ja da kunne det bli fine dager på hytta på Sørlandet. Værmeldingen meldte jo topp vær.

Jeg var framme tirsdag kveld allerede etter å ha kjørt rett fra jobb. 17. mai var jeg tidlig oppe og fikk 14-foteren på sjøen og 6-hesteren på. Det ble en herlig åpning av båtsesongen skal sies på blikk stille sjø.

Hver dag fikk jeg meg noen morgentimer på sjøen, til og med avreisedag 21. mai ble det en fisketur. Både niser og en sel ble observert. Artige naturopplevelser.

Ikke de store fangstene, men den første makrellen i år tok sjøørretsluken bak båten en morgen og den fungerte fint som agn som to små langer forsynte seg med.

Et par småsei, noen småtorsk og smålyr var også innom båten et par morgener, samt en forholdsvis stor horngjel som tok sjøørretsluken under dorging.

Broderen kom nedover tidlig 18. mai og vi fikk gjort litt av det som var planlagt. Nytt golv på verandaen blant annet fikk vi ordnet. Ellers litt småpuslerier. Det vi ikke fikk gjort løper heller ikke fra oss. Jeg får nok gjort litt av det i sommer.

Om nesten nøyaktig en måned er jeg nedover igjen og da blir det et langt sommeropphold. Det gledes virkelig til det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.