lørdag 27. april 2024

Nok en flott tur i packraften!

 

Den siste lørdagen i april spanderte en fantastisk flott vårmorgen på turbloggeren og packraften hans. Nesten eventyrlig!

Termometeret viste knappe graden da bilen ble parkert og det var like småkjølig som sist jeg var her, nemlig i palmehelga i påsken. Nå kom solvarmen heldigvis langt kjappere der jeg var i vei utover den speilblanke vannflaten i åttetiden.

Så og si vindstille på vannet de timene jeg var utpå i formiddag. En skikkelig rundtur ble det før en times lunsjpause og fiske fra land.

Et yrende fugleliv i skogen rundt vannet for ikke å snakke om på vannet. Der var det et utall andefugler av ulike arter å se og høre.

I skyggen var det rimelig vårkjølig i morges, men sola kom høyere og høyere og varmet mer og mer utover formiddagstimene. Til slutt måtte jakka kastes.

Foruten et par napp fra båten, så var det fra land det var mest liv å kjenne i dag. Ja allerede på tredje kastet, før packraften ble sjøsatt i morges, var det en ørret som høyt i lufta slo seg av kort fra land.

I lunsjpausen ble det flere kjenninger før en finfin ørret var med helt inn i håven. Gode halvkiloen stor og virkelig fin i formen den der.

Ørreten fikk svømme ut igjen i vannet etter obligatorisk fotoshoot. De står ikke tett ørreten i dette vannet her vet jeg, så uttellingen fangstmessig i dag er jeg rimelig fornøyd med.

Tosifrede varmegrader i lufta da jeg pakket inn i bilen igjen etter en strålende fin tur i dag. Nå går vi inn i den fineste tida synes jeg, nemlig mai. Måtte det bare komme like fine dager som i dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.