lørdag 5. mai 2012

En heller småkjølig dag

Det var ikke mer enn 2-3 grader i lufta da jeg i morges parkerte ved en fjordarm i Tysvær. En times fiske etter sjøørreten resulterte i nada. Et par smånapp var alt på stigende flo. Iskaldt å fiske i kald nordvest og sluddbyger til tider.

Tok turen videre til et bra ørretvann, like kald vind der, men jeg fant meg en sørvendt vik hvor jeg fant le for de verste vindkastene. 2-3 feite ørreter ble resultatet her. Alle gikk på kobber. Ingen store, men i virkelig godt hold. Bildet øverst viser en av kubbene. Alle fikk svømme videre.

I kveldingen tok jeg turen opp til Krokavatnet i Haugesund. Hadde et håp om at ørreten hadde våknet der. Iskald nordvestvind som feide over vannet gjorde det rimelig kjølig. Først i nordvestenden fant jeg litt le for vinden. I noen sluddbyger var det fisk bortpå. To ganger. Fangst på land ble det ikke, men de er der.

Musører på bjørka på vei til Krokavatnet i Haugesund

I nordvestenden var det litt le for vinden

Solskinn, men kald, kald vind

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.