mandag 28. mai 2012

Nye fiskevann



Hadde gjort klart for kanotur i dag, men det slo jeg fra meg med vinden som tok til utpå morgenkvisten. I stedet ble det en rekognoseringstur med innlagte fiskestopp.

Det er mange spennende fiskevann her i distriktet, på Haugalandet, som vi kaller det. Jeg har fisket i mange, men i formiddag tok jeg turen til et område jeg aldri har fisket. To vann ikke langt fra hverandre fikk besøk av mitt blide åsyn. Halvannen times fiske i det første vannet gav ingen kjenning med noe. Det skal finnes fisk der og av litt størrelse også har jeg hørt. At jeg ikke hadde kjenning med fisk kan tyde på at det i allefall ikke er overbefolket. Det er et positivt tegn i seg selv.

Ved det andre vannet ble det fangst etter en halvtimes fiske. Dette er et mye større vann og i et annet vassdrag. Ute på et fint nes, litt i le for vinden tok ørreten sluken. Den blanke møresilda på 10g satt godt inni kjeften på kubben av en ørret. I overkant av 40 cm og hele 900g! Brei over ryggen. Super kondisjon og knall rød i kjøttet. Tilbake hit en annen gang ja.


1 kommentar:

Anonym sa...

Hei, hvor er vannet ? Jeg ønsker og fiske litt :) Håper du kan hjelpe

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.