torsdag 7. mai 2015

Forsyninger


I dag lå det forsyninger til turbloggern på posten og ventet. Det drar seg mot sommer og det nærmer seg nå, de lengre turene man har hatt i tankene i hele vinter. Snart nå så er man i vei.

Det er Hekta på tur som de siste årene har levert meg godt utstyr til turlivet mitt. I dag kom det en stor eske med turutstyr og forsyninger til de kommende turene. Frysetørket mat, ryggsekken jeg har ønsket meg siden jeg prøvde den i høst, liggeunderlag fra Exped og en Lundhags turbukse.

Synd det er hektisk ennå på jobb med en haug prøver som skal rettes, men så snart det er en mulighet og sjans for en god overnattingstur så er det i vei opp i høyden. Snøen har begynt å trekke seg oppover ser jeg. Det kribler.

4 kommentarer:

Aud sa...

Vi har prøvd Real turmat, med litt blandet erfaring. Det er i alle fall lett å bære med seg :-)

Bjarne Heyerdahl Sætrang sa...

Ja, lett må det være. Aller helst er det jo en nødrasjon hvis fisken ikke biter. Anbefaler lammegryte. La den stå lenger enn hva som er oppgitt med varmt vann. Jeg lar den stå i minst 10min. God omrøring etterpå. Ofte har jeg litt mer vann i også enn oppgitt på pakken. :)

Unknown sa...

Gleder meg til å lese testen av Expeed liggeunderlaget. Spesielt sammelignet mot Thermarest sitt :)

Aud sa...

Det var et godt tips :-)

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.