lørdag 2. mai 2015

2+1 i håven


I morges gikk turen nord for fylkesgrensa til noen vann litt utenfor allfarvei. Det er greit å bruke kroppen litt, også med tanke på hva som venter snart. Kan ikke bare fiske langs veien.


Det tar en drøy halvtime å ta seg fram til vannet jeg tok kurs mot i dag morges. Over stein og myr, knauser og lynghei, så ligger vannet der. Det går fin fisk uti der vet jeg. Har sett de og mistet stor tidligere.

Alle ørretene i dag gikk på den svarte møresilda i 10g

Det gikk ikke mange kastene før første var på. Den kjempet godt men måtte gi tapt. Rundt to hekto stor den første.

 40cm målte jeg denne til og 745g


En halvtime senere var det tyngre drag i snøret. Faktisk gikk det sikkert fem minutter før denne lot seg håve. Brukte Speedmaster 9-foteren i dag påmontert snelle med 0.10mm snøre. Må ta det litt forsiktig da. Ørreten ble digitalveid til 745g. Fin i formen og svømte også fint ut igjen etter noen foto.

Havørna tok en sveip over meg i dag

Etter halvannen times fiske uten flere kjenninger pakket jeg sekken og dro videre til et annet vann ikke langt unna. Her ble det til slutt også én i håven omtrent på størrelse med den første i morges.


Den kalde nordavinden som nå hadde tatt seg opp gjorde det etterhvert så utrivelig at jeg pakket sakene og la kursen hjemover. Det ble likevel noen timer med stanga i dag også. Ny tur i morgen.

Kikket etter hoggorm i dag, men dette var alt jeg fant

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.