søndag 10. mai 2015

Kresen fisk


Nedsylta i forkjølelse måtte jeg likevel ha meg en tur i formiddag. Frisk luft kan jo ikke skade.

Jeg fisket et par timer i et vann nord for Haugesund, både med slukstanga og litt med fluestanga. Ingen i håven og kun 3-4 kjenninger på sluk. Jeg så et og annet vak på vannet, men innholdet fra min flueboks var ikke interessant da jeg forsøkte fluestanga. Kanskje jeg burde vært enda tidligere oppe i dag?


Igjen også trist at jeg finner etterlatenskaper fra andre sportsfiskere her også. Det er livsfarlig, for fuglelivet spesielt, å hive fra seg fiskesene langs vannet slik jeg fant disse meterne jeg kveilet opp.


Fin tur i formiddag var det likevel selv uten fangst. Det blir travelt på jobb de nærmeste dagene, men jeg krysser fingrene for en fin kommende helg. Da blir det i såfall første fjelltur i år.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.