torsdag 31. januar 2019

Endelig på isen!


Tålmodigheten har blitt strukket langt den siste tiden, men endelig var isen såvidt sikker til at jeg våget meg utpå.

Med tidlig fri fra jobb i dag, så måtte jeg sjekke om isen bar. De første dagene denne uka var iskalde og burde ha gitt isen noen kalde centimetre. Jeg målte 6-7 cm på en halvmeters dybde under beina på favorittvannet i dag.


Jeg våget meg ikke lenger ut enn at jeg ville stå i bånn skulle jeg gå i gjennom. Litt varierende kvalitet på isen kunne det virke som der jeg var.


Jeg borret 4 fiskehull, 3 til ståsnører på halvannen meters dybde og ett til mormyska og kikkfiske nærmere land. Det var en sur, kjølig vind i ettermiddag de timene jeg holdt på. Jeg burde nok tatt på meg et lag til med ull kjente jeg.

Ørna kom forbi

Jeg gav opp etter et par timer uten kjenning. Det var likevel spennende å endelig være på isen igjen. Nå meldes det kaldere til helga. Trolig blir det tur både lørdag og søndag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.