lørdag 12. januar 2019

I ny vadebukse


Jeg har vel mer eller mindre slitt ut den gamle vadebuksa etter 9-10 års bruk. I ettermiddag fikk den nye jomfruvadet.

Blogginnlegget omtaler produkt levert på turbloggerens forspørsel fra hovedsponsor på bloggen, Salar Sportsfiske.

Med etterhvert multiple lekkasjer i den gamle vadebuksa som vanskelig lot seg fikse, så var det tid for en ny. Hovedsponsor på bloggen siden 2012, Salar Sportsfiske hadde en fin vadebukse på salg nå. En Guideline Kaitum med lite pakkevolum som fristet.

Jeg hadde ikke tenkt meg noen tur i dag, surt som det var, men da temperaturen steg opp mot 7 varme grader, ja da ble det en liten ettermiddagstur i de nye vadebuksene.

Sist høst mistet jeg et par sluker i jakten på høstrøya i et av fiskevannene jeg trakterer mye i Sveio. Det var på grunt vann jeg mistet slukene og med nye vadebukser å prøve for første gang kunne jeg like godt kikke etter slukene jeg mistet.

Sluken sitter fast i en stein

Jeg fant én av disse en halvtime før solnedgang og nesten skumring i gråværet. Enkeltkroken satt godt fast i steinen 20 cm under vannflaten. Jeg er ganske sikker på at jeg hadde mistet flere sluker hadde jeg brukt treblekrok her i høst.

Enkeltkroken har gitt litt etter

Jeg hadde selvsagt med fiskestanga også, men det var ikke et eneste napp å kjenne den timen jeg var ved fiskevannet.

Det blir nok en tur til denne helga, men da trolig til en fjordarm etter sjøørreten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.