søndag 13. januar 2019

Torsk


Det ble en kjølig fisketur i formiddag og tidlig ettermiddag i gråværet og vinden som herjer Haugalandet denne helga.

Jeg valgte meg først en fiskeplass i le for den verste vinden, men selv der ble det fort kjølig. Heller ingen kjenning med sjøørreten her den halvtimen jeg forsøkte.


I en annen fjordarm og i ei vik i le for den verste vinden her holdt jeg ut en times tid. Da hadde jeg mistet noen småtasser og hatt en 2-3 kilos torsk i håven.


Da vinden gikk mer på nord-nordvest ble det merkbart kjøligere og jeg la turen hjemover igjen.

Neste helg kan det se ut til å fryse på, leser jeg værmeldingen rett. Måtte det bare vare noen uker så det kan brukes til noe fornuftig. Isfiske for eksempel.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.