søndag 28. april 2019

Fuktig aprilsøndag


I dag var jeg tidlig i vei på fisketur. Rundt åtte var jeg på plass ved første vann jeg ville innom i dag.

Det tok en halvtimes tid før det var liv i andre enden av snøret. Først et forsiktig napp, så et hogg. En finfin 6-7 hektos ørret ble med inn i håvmaskene til slutt.


Svart sluk med glitter var det som trigget ørreten til hogg, som fikk friheten tilbake kort etter. Ellers var det kun et napp til å få i første vannet i morges.

Ved vann nummer to var det nesten like tungt. Her traff jeg også Frank og Johnny som heller ikke dro mange fisk i dag.


Vi opplevde også å se en marginataklekking kort fra land der vi sto. Fine ørreter ble enda kresnere i matveien når disse var på menyen. Johnny var skikkelig vonbråten når han innså at døgnflueimitasjoner, ja de lå hjemme.


Vi hadde regnvær stort sett hele tiden de timene vi fisket i dag. Ingen store mengder, men nok til å gi god fuktighet. Den største brannfaren er nok over nå.


Oppsummert ble det 3 i håven på turbloggeren i dag. Frank fikk to på land. Johnny hadde ikke tur i dag med fluestanga.


Det noteres at de tre jeg fikk i dag, alle tok sluker som jeg har modifisert. Disse er bankers i slukskrinet mitt.

Neste tur ut blir ganske sikkert kommende onsdag. Da starter herlige mai måned. Kanskje med kanotur?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.