lørdag 27. april 2019

Matauk i regnværet


Med regnværet som kom innover sørvestlandet fredag kveld og natt til i dag, ja da var planen klar. Tidlig opp i dag og ut i regnet.

Tidlig og tidlig, fru Blom! Jeg var ikke på plass ved fiskevannet før 8. Litt treig i morges. Burde nok vært på plass en god time før. Likevel var det et solid napp allerede på første kastet.


Ikke lenge etter var den første ørreten i håven i regnværet. En finfin halvkilos i topp kondisjon som fikk friheten tilbake like etterpå.


Et par minutter etter var enda en på, men denne var litt mindre og havnet på land som del av kultiveringen her.

Det ble etterhvert 9 ørreter jeg tok på land i formiddag de timene jeg var ute i regnværet. Alle 9 var under halvkiloen store.


De tre største tok jeg med hjem til kveldsmaten. De var vel rundt 3-4 hekto i størrelse. Finfin steikestørrelse.

Dette var slukene som gav fangst i formiddag

Litt pussig at jeg ikke møtte likesinnede ute i formiddag? En sportsfisker bør ikke holde seg innendørs i et regnvær etter en godværsperiode. I formiddag var det et godt fiskebett som det gjerne er ved et slikt værskifte.


Det blir garantert flere fisketurer denne helga. Stay tuned!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.