tirsdag 9. april 2019

Vårkveld


Andre kveld på rad ble det nok en fisketur ut i den vakre vårkvelden. Det er utrolig fint ute nå når livet virkelig spirer i skog og vann. Også i kveld så jeg linerla. Et av de sikreste vårtegnene.


Jeg fikk meg en god halvannen time i kveldingen ved et av favorittvannene mine. Det gikk en stund før det var fisk på. En voldsom fight gav den, før den lot seg lede inn i de gummierte håvmaskene.


En god halvkilo stor og i knallform. Jeg lurte litt på å ta den med til kvelds, men den datt lett av enkeltkroken i håven og jeg satte den derfor tilbake. Jeg lar den bli litt større. En til kjempet jeg en stund med, men  den gikk fri noen meter fra land. Noen napp hadde jeg også, men det ble med den ene i håven i kveld.

Et fantastisk fugleliv i skogen rundt fiskevannet i kveld var det, nevnte linerla holdt meg med selskap, meisene kjefta og en hakkespett hakket i vei inne i skogen. Et herlig friluftsliv akkurat nå å drive på med.

Skal ikke se bort i fra en ny tur i morgen kveld.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hei , ser på bloggen at du fanget en fisk på tirsdag jeg kan abonnere på bloggen om du gir meg 6er i matte og naturfag🤣

Unknown sa...

😝PS det er Arne Mathias😂

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.