søndag 2. juni 2019

Fine fridager på Sørlandet


Når det ikke fristet til fjelltur i Etnefjellene i gråværet, så dro jeg heller en tur ned på Sørlandet og fristet fiskelykken der denne langhelga.

Når sant skal sies så var det ikke så veldig til fiskefangster. En fin lyr riktignok, noen småsei, en mistet halvkilos sjøørret og til slutt ørreten på bildet øverst her. Den veide jo litt opp.

1,4 kg veide jeg den til og den beit helt inn til land i det jeg skulle løfte sluken opp av vannet, da kom den som en torpedo. Moro med en ørret over kiloen igjen.


Ørreten sikret meg både en solid middag og kveldsmat. Selvfanget smaker best.

Ellers gav ikke hyttelivet så mye mer action. Litt vedsjauing igjen og jeg hadde tenkt å male sørveggen på hytta, men det lot jeg være. Det var noen netter det regnet og det tørket aldri skikkelig. Jeg får ta den veggen ved neste anledning der sør.

Her er noen flere bilder fra langhelga:

 Fin lyr

 Klar for sykkeltur på Underøy

 Fra Underøy

 Fra Underøy

 1,4 kg sjøørret tatt på Underøy

 Fiskemåkereir på Underøy


 Det var liv i alle fuglekassene rundt hytta. Her et kull med kjøttmeis

Litt vedsjauing

Nå krysser jeg fingrene for en fin pinsehelg. Trolig siste sjansen for en siste vårtur i Etnefjellene.

Stay tuned!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.