lørdag 15. juni 2019

Mot myggen


Hva med myggen? Det er det mange som spør meg om når de får vite om turene jeg drar ut på i sommer. Akkurat det trenger jeg ikke å bekymre meg særlig over. Ammunisjonen er klar!

Myggmidlene er altså klar til bruk på Nordkalotten. I 2016 kom det kraftigere saker i handelen i Norge. Dette skrev jeg et innlegg om da. Nå ser jeg at også Mygga har fått myggmelk med 50% DEET. Jeg betalte 190 kr for Myggasprayen på apoteket i dag.


Ikke bare er disse flaskene med. Myggnett, turbukser og jakker er også innsatt med permetrin. Også teltet skal få en liten dusj av dette stoffet tenker jeg. Myggen lever med andre ord farlig skulle de prøve seg.

Permetrinflaska har jeg kjøpt på Magasinet.no. Myggmidlene selges på apotek. Myggmidlene bør ikke brukes på noen under 18 år fikk jeg beskjed om.

3 kommentarer:

Aud sa...

Høres ut som sterke saker når det er 18 års grense. Kanskje lurt å teste litt på forhånd :-)

Jacek sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Jacek sa...

Takk for tipset, jeg visste ikke at man kunne kjøpe permetrin i Norge :)

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.