søndag 29. desember 2019

Juleferien på hytta


Jeg tok meg en lang ukes hytteferie denne jula på Sørlandet. Ikke feil sted å være egentlig, værmessig sett.

Det har nok egentlig vært litt skiftende, men mildt de fleste dagene. Et par dager var riktignok temperaturen litt under null grader, men stille og fint vær da.
De fleste dagene har temperaturen ligget langt over null, nesten behagelige 6 til 8 grader pluss. Slike temperaturer er ikke uvanlig selv i juni. Nesten sommerlig da.


Hyttelivet i jula har vært svært så komfortabelt med mye godt lesestoff, småturer i området og god mat og drikke. Litt fiskerier har det også blitt, men uten nevneverdig fangster.
Nå er det siste kveld på hytta og jeg setter kursen nordover i morgen formiddag der jeg tar med meg en kjip forkjølelse som har bygget seg opp de siste dagene. Håper den tar slutt om ikke lenge. Det er nemlig meldt mildvær framover hjemme. Da blir det å jakte videre på sjøørreten i fjordene i Rogaland.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Du må gjerne kommentere blogginnlegget.